Je to proces pri ktorom správnym vyčistením motora vrátite autu výkon, znížite dymivosť, ušetríte za predčasné opravy a nezriedka aj na poklese spotreby.
Vodíkovú dekarbonizáciu robíme špičkovým strojom Deca SS 4000 s maximálnou účinnosťou (prietokom vodíka) až 1200 L/hod.
Časť paliva sa ako nečistota pri vysokých teplotách ukladá na steny ventilov a valcov. Tieto nečistoty sa tvoria už od nového auta. Ale po 50 000 km začínajú mať vplyv na emisné normy a časom aj na výkon a spotrebu motora.
Pri dekarbonizácii vodíkom nie je potrebné rozoberať motor, je rýchla, vysoko účinná a najlacnejšia.
Motor sa kvôli usadeninám musí viac namáhať, a stúpne nám spotreba a tým náklady na prevádzku auta.
Tlak na emisné normy v celom svete, najmä však v Európskej únii, rastie a je predpoklad, že sa v budúcnosti budú normy ešte sprísňovať. V dnešnej dobe ich často nespĺňajú už 4 až 5 ročné autá. Technológia dekarbonizácie je pomerne jednoduchým a lacným riešením, ako sa dajú emisie od zaneseného motora znížiť.
Výhody vodíkovej dekarbonizácie:
- zvyšuje výkon
- predlžuje životnosť motora
- znižuje spotrebu
- znižuje emisie
Najčastejšie prejavy znečistenia motora karbónom:
- postupná strata výkonu motora
- zvyšovanie spotreby paliva
- zvýšenie dymivosti
- zvýšená hlučnosť motora
- nerovnomerný chod motora
- zvýšená miera emisií
Príčiny vzniku karbónových usadenín:
- nižšia kvalita paliva
- prítomnosť častíc železa a aromatických uhľovodíkov v palive
- jazdy na krátke vzdialenosti a nízke otáčky
- systém štart-stop
- systémy recyklácie výfukových plynov - EGR
- aditíva do motorových olejov a palív
- nesprávne fungovanie odvetrávania kľukovej skrine